Pri nakupovaní cez e-shopy máme možnosť zoznámiť sa s mnohými právami, ktoré slúžia pre nás, zákazníkov. Takisto sa zoznámime s postupmi, ako pokračovať v prípade nespokojnosti, reklamácie, či stornovania objednávky. Veľakrát a to hlavne ak sme s tovarom či objednávkou spokojní, tieto informácie ani nečítame, nevenujeme im pozornosť. No v opačnom prípade zasa naopak, chceme tie svoje práva kupujúceho využiť. S obchodnými podmienkami nás zoznámi predajca, avšak predajca musí mať tieto podmienky v podobe, akej to káže zákon, respektíve Slovenská obchodná inšpekcia.

komerce

Ak sa pozrieme na oficiálny model či body znenia podmienok a zrovnáme ju s tými, aké nám ponúkol dotyčný predajca, možno nájdeme pár celkom zásadných rozdielov. Ako obyčajní kupujúci sme však v tom, že podmienky predajcu sú pravdepodobne na 100 % správne a musíme sa im podriadiť. Preto sa v tomto článku zoznámme s tým, aké podmienky by zmluva, alebo upozornenie či informácie zo strany predajcu byť poskytované nemali, tedana aké podmienky voči zákazníkovi predajca nemá nárok a možno ich „máličko“ upravil podľa seba vo svoj prospech.

smlouvy

•         Pomerne často sa stretneme s tvrdením, že fotografie produtkov sú iba ilustračné. Takéto foto však teda na stránke e-shopu nemá čo hľadať. Predajca je povinný poskytnúť reálne foto. Možno ste sa stretli s podmienkou, že pri platbe kartou bude zákazníkovi zaúčtovaný určitý poplatok navyše, pričom u e-shopov je podľa zákona takýto postup striktne zakázaný, rovnako sa nemôže účtovať navyše ani vybavenie reklamácie. Ďalej  neexistuje legálny spôsob, aby po ukončení objednávky predajca cenu objednávky navýšil, ani ju nesmie zaokrúhliť nahor. Príkaz, aby zákazník pri prevzatí tovaru skontroloval balenie i obsah, je takisto iba mýtus, ktorý zákazník nie je povinný podstupovať. V prípade vrátenia tovaru zákazník nie je povinný využiť iba kuriérske služby, balíček môže zaslať späť ľubovoľnou cestou, teda aj poštou alebo osobne. Tovar nemusí byť vrátený v pôvodnom obale